Mina reflektioner

Då var det dags för ett litet avbrott i semestern

Jag arbetade i och för sig i går när jag hade med mig sonen runt i Citybanan, samtidigt som vi åkte omkring tittade jag på sådant som behöver korrigeras, så kallade efterarbeten.

Idag är det dock en riktig arbetsdag, har osannolikt nog tre möten inbokade idag, tre möten en och samma dag när det börjar närma sig mitten av juli känns nästan som ett skämt, men det är den ”bistra verkligheten”.

Annars tycker jag att det är ganska skönt att arbeta några veckor mitt i sommaren, man kan i lugn och ro få lösa dom där uppgifterna som borde ha lösts för länge sedan, ex besvara det där mailet som av någon orsak hamnat längre och längre ner i inkorgen.

Written by melkerlarsson

11 juli, 2017 den 08:09

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tre möten på samma dag i juli måste väl nästan vara rekord? Sommaren brukar vara lugna gatan på mötesfronten, i vart fall hos oss på mitt jobb.

    Liked by 1 person

    Anneri

    11 juli, 2017 at 09:12

    • Jo, det är nog lite av ett rekord, å andra sidan fick jag bara ett mail idag så det kompenserar den mötesintensiva dagen.

      Liked by 1 person

      melkerlarsson

      11 juli, 2017 at 21:15

      • Ha ha, ja mejlskörden brukar inte vara överdrivet stor men ett mejl var nog rekord. Lite reklam brukar alltid dyka upp 😉

        Gilla

        Anneri

        11 juli, 2017 at 23:57

  2. Surt med ett avbrott i semestern. Om man inte vetat om det länge. Om jag får samtal från jobbet under semestern så ska jag göra allt jag kan för att inte vara tillgänglig

    Liked by 1 person

    surridurr

    12 juli, 2017 at 22:06

    • Detta var ett planerat avbrott, alltsom oftast delar jag upp min semester i två eller tre perioder, allt utifrån mina egna önskemål

      Liked by 1 person

      melkerlarsson

      12 juli, 2017 at 22:18

  3. Fast jag minns inte hur jag stoppar mejl in på jobbet. Så där har jag nog att göra när jag börjar jobba igen. Fast det är då det!!!!!

    Liked by 1 person

    surridurr

    12 juli, 2017 at 22:08

    • Jag stoppar inte mailen, det kommer bara väldigt få mail. Jag tillhör fö den kategorin som i viss utsträckning både läser och besvarar jobbmail under semestern, samt besvarar och ringer ett å annat jobbsamtal.

      Liked by 1 person

      melkerlarsson

      12 juli, 2017 at 22:23

      • Passa dig noga så det inte går överstyr. Semester ska innebära att inte vara tillgänglig under semestertid.

        Liked by 1 person

        surridurr

        12 juli, 2017 at 22:25

      • Jag har kört på den linjen i 20-25 år, allt på mina villkor, jag ”kompenseras” för detta på ett eller annat sätt och trivs med det.

        Liked by 1 person

        melkerlarsson

        12 juli, 2017 at 22:28


Kommentarer inaktiverade.

