Mina reflektioner

Hur var bussresan? Jo tack bra…

with 2 comments

När jag och sonen under den senaste tiden rest med Nobina på Södertörn har vi allt som oftast fått frågan om vi var: Nöjd med resan? när vi stiger av.

Vi gillar att åka buss och åker gärna med Nobina, så vi har alltid tryckt på den grönaste gubben med det största leendet när vi klivit av. På Södertörn får Nobina betalt utifrån antalet betalande resenärer som stiger på bussen, så självklart vill dom kolla om vi är nöjda, å det är i alla fall jag och sonen. Trafikhuvudmännen tecknar olika sorters avtal med de olika trafikutövarna som utför trafiken, en vanlig form är att man får betalt utifrån hur många kilometer buss man kör oavsett om bussen har en passagerare eller är fullsatt, men på Södertörn (Haninge, Nynäshamn och Tyresö) får Nobina betalt utifrån hur många som verkligen reser med bussen.

Written by melkerlarsson

9 maj, 2018 den 08:41

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Riktigt bra system! Borde införas på de kommunala bussarna också.

    Gillad av 1 person

    John

    9 maj, 2018 at 09:08

  2. Roligt! Bra sätt att få resenärerna att säger vad de tyckte.

    Gillad av 1 person

    Kristallina

    10 maj, 2018 at 18:43


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: