Mina reflektioner

Middag på balkongen

with 4 comments

I kväll intog jag den sena middagen på balkongen, en pastarätt med kantareller, lufttorkad skinka, mascarpone och vitlök, maten avnjöts med mineralvatten och vitt vin. Det smakade precis som om jag suttit på en enklare italiensk restaurang, en ”Trattoria” eller en ”Osteria”.

Det finns dock en sak som skiljer, min klädsel hade nog inte passat in, inte ens på den enklaste italienska restaurangen en varm sommarkväll, men då min blogg inte är en blogg med fokus på kläder och mode sätter jag punkt där.

Written by melkerlarsson

17 juli, 2018 den 21:19

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det låter njutningsfullt – både maten och klädseln:)

    Gillad av 1 person

    Eva

    17 juli, 2018 at 21:52

  2. Ha..ha…. härligt att kunna sitta på balkongen och äta. Kan bara äta frukost där. Sedan kommer solen runt huset. Inte roligt att sitta där när det är minst 40 grader.

    Gillad av 1 person

    Kristallina

    17 juli, 2018 at 22:17

  3. Det låter gott! Klädseln i hemmets ljuva vrå i denna värme kanske inte alltid är vad man skulle gå ut på restaurang i 😉

    Gillad av 1 person

    Anne

    17 juli, 2018 at 22:22

  4. Hahaha, lite nyfiken blir man ju på din klädsel men några hemligheter måste man få ha 😉 Pastarätten lät väldigt god och att äta på balkongen är inte så dumt det heller 🙂

    Gillad av 1 person

    ibod11 - Ingrid

    18 juli, 2018 at 07:38


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.