Mina reflektioner

Snart rullar spårvagnarna förbi Sergels torg

with 3 comments

Snart rullar spårvagnarna förbi glasobelisken vid Sergels torg och fram till T-centralen, det handlar inte om en särdeles lång förlängning, men viktig då spårvägen når Stockholms största kollektivtrafikknutpunkt, stationerna Stockholm City och T-centralen.

Spåren är på plats, den nya hållplatsen vid T-centralen är näst intill klar, kontaktledningsstolparna är resta och bärlinorna från de omgivande husen är spända, det enda som saknas är kontaktledningen vilken kommer hängas upp under de närmaste tiden.. Under augusti kommer provkörningarna att påbörjas och invigningen är planerad att äga rum den första helgen i september, jag ”gissar” att jag och sonen kommer att vara på plats då. De spårvagnar som kommer gå in till T-centralen är de moderna spårvagnar som trafikerar linje 7, de museal vagnarna som trafikerar linje 7N kommer även fortsättningsvis ha sin ändstation vid Norrmalmstorg även om man vid vissa tillfällen säkerligen kommer få se en museivagn dyka upp även vid T-centralen.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du ”gissar” ?! 😀 Tror det måste hända mycket för att förhindra att ni är med. Roligt att det går framåt.

    Gillad av 1 person

    Kristallina

    19 juli, 2018 at 22:06

  2. Jag har faktiskt aldrig åkt spårvagn, ändå så har jag varit mycket i Göteborg, både på semester och jag har jobbat där.

    Gillad av 1 person

    John

    20 juli, 2018 at 06:14

    • Jag har åkt mycket spårvagn i mitt liv, är född i Malmö som då hade tre spårvagnslinjer kvar, så redan som liten åkte jag spårvagn.

      Gillad av 1 person

      melkerlarsson

      20 juli, 2018 at 08:13


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.