Mina reflektioner

Vårtecknen står på rad

with one comment

Idag när jag promenerade i närområdet ramlade jag över en mängd vårtecken, årets första fjäril, en citronfjäril, senare såg jag även en nässelfjäril. När jag handlat på Willys i Sköndal såg jag årets första humla.

Forskare vid Lunds universitet vill ha allmänhetens hjälp för att kartlägga vårens första humlor i hela landet. Man rapporterar in sin observation via ett formulär hos Lunds universitet, vilket jag kommer att göra senare i kväll när matlagningen är hanterad. Dagens matlagning är dock ganska enkel då jag i princip bara behöver plocka fram rätterna jag gjorde i går, antingen för att värma dom eller bara ställa fram dom på bordet.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag gillar alla årstider men just nu är det alla vårtecken jag längtar mest efter. Härligt med olika blommor, fjärilar och annat som hör våren till 😀

    Gillad av 2 personer

    ibod11 - Ingrid

    4 april, 2021 at 13:32


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.